AnvelopeCamioaneAgroindustrialeJantePromotiiAccesoriiIARNA
Cum se cauta
Cautand 1956515 veti gasi dimensiunea 195/65R15 pe toate marcile.
Cautand 1956515 DUNLOP veti gasi toate dimensiunile care incep cu 195/65R15 pe marca DUNLOP.
Cautand 1956515 DUNLOP SPORT 01 veti gasi dimensiunea 195/65R15 pe marca DUNLOP cu profilul SPORT 01.

Cos cumparaturi
0 articole in cos

Cos

anvelope

 

 

 

 

- 10 motive pentru alternarea anvelopelor de iarna/vara

 

- Ghid anvelope RunFlat

 

- Senzori pentru monitorizarea presiunii din anvelope

 

- Informatii privind vechimea anvelopelor

 

- Michelin lanseaza in productie anvelope de tip Airless

 

- Descoperiti structura unei anvelope

 

- Anvelope asimetrice, simetrice si directionale

 

 

 

 

 

 

10 motive pentru alternarea anvelopelor de iarna/vara

 

anvelope iarna

 

In scurt timp vor cadea si primii fulgi de zapada, iar recomandarea noastra este sa nu asteptati pana in ultima clipa pentru a va echipa masina corespunzator. Achizitionand anvelope de iarna din timp, aveti avantajul unui pret mai bun si nu riscati sa fiti luati prin surprindere de prima ninsoare.

 

- Anvelopele de iarna au implementate tehnologii specifice pentru conditiile de temperaturaiarna, spre deosebire de anvelopele de vara care sunt create special pentru sezonul cald. Astfel, anvelopele de vara sunt cu mult mai putin rezistente la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius, spre deosebire de anvelopele de iarna care sunt special create pentru conditiile din sezonul rece, acestea fiind prevazute cu striatii ce ofera performante mai bune privind aderenta si franarea la temperaturi scazute.

 

- Din cauza cauciucului din care sunt facute, anvelopele de vara sunt mai rigide la temperaturi scazute, avand consistenta gumei de mestecat. Puteti face un test, puneti o guma de mestecat la rece si veti obseva ca aceasta devine casanta, dura, la temperaturi scazute, apoi puneti guma aproape de o sursa de caldura. Ce observati? Guma devine moale. La fel se manifesta si anvelopele de vara, la temperaturi scazute creste riscul de aparitie a crapaturilor.

 

- Din cauza rigiditatii anvelopelor de vara la temperaturi scazute, acestea aluneca mult mai usor pe polei sau zapada decat anvelopele de iarna. Stiati ca 60% dintre accidentele care au loc iarna se petrec pe carosabilul uscat si rece?

 

- Daca aveti masina echipata cu anvelope de iarna, puteti evita cumpararea de lanturi de iarna obligatorii in anumite zone unde este zapada permanent.

 

anvelope

- O anvelopa de iarna uzata este si mai slaba pe zapada fata de o anvelopa de vara buna.

 

- Optarea pentru alternarea anvelopelor vara/iarna este fara indoiala o investitie deloc neglijabila pe moment, dar se dovedeste a fi una economica pe termen lung: utilizati anvelopa care trebuie atunci cand trebuie, ceea ce va garanteaza o utilizare optima si, cu siguranta, durabila.

 

- Castigati timp atunci cand vine iarna sau vara, avand deja pregatite rotile pe care le puteti monta, fara a fi nevoie sa cumparati anvelope si sa asteptati cateva zile pana la livrarea acestora, riscand astfel sa fiti surprinsi de zapada.

 

- Pentru anvelopele de iarna, puteti opta pentru o dimensiune inferioara fata de cele de vara (diametrul interior mai mic), montate pe jante de otel. Pe langa faptul ca economisiti bani, diametrul mai mic al anvelopelor creste tractiunea pe zapada.

 

- In timpul iernii, jantele de aliaj se pot deteriora de la sarea de pe carosabil. Deci, daca optati pentru roti complete, iarna va puteti alege jante de otel, iar cand vine vara reveniti la jantele dumneavoastra de aliaj.

 

- Asa cum este in Romania si in alte tari din Europa, legea obliga conducatorii auto sa isi echipeze autovehiculele cu anvelope de iarna in sezonul rece (marcate M+S, fulg de nea), pentru a putea circula pe teritoriul tarii sau peste granita.

 

 

Sus

 

 

 

 

 

 

Ghid anvelope Run Flat

 

anvelope runflat
 
 

Anvelope Runflat

Tehnologia Runflat se bazeaza pe o întarire a flancurilor la interiorul anvelopei. La o pierdere brusca a presiunii, anvelopa este sustinuta de peretii laterali, care împiedica dezumflarea completa a anvelopei deteriorate. Astfel, in caz de pana, cu anvelopele Runflat, se poate continua drumul cu inca 80km/h, cu o viteza de 80km/h.

 

Anvelopele Runflat sunt capabile de a sustine greutatea si sarcina vehiculului, chiar daca presiunea in anvelope este zero, datorita flancurilor ranforsate. Un cauciuc special, mai robust, este utilizat pentru flancuri, pentru a suporta astfel aceasta greutatea.

 

Este interzisa montarea anvelopelor Runflat pe un vehicul care nu a fost conceput pentru acest scop. În mod similar, este interzisa montarea pe un vehicul, a doua anvelope runflat si doua anvelope conventionale. Întregul vehiculul trebuie sa fie echipat cu anvelope Runflat (sau clasice, în functie de vehicul).
 
Avantaje si dezavantaje ale anvelopelor runflat

 

Avantaje:

 

- acestea permit, in caz de pana, rularea pana la 80km si cu o viteza de 80km/h.

 

- acestea garanteaza o stabilitate remarcabila.

 

Dezavantaje:

 

- anvelopele Runflat sunt mai scumpe

 

- unele service-uri nu sunt echipate pentru a monta anvelope Runflat.

 

Principalele denumiri ale producatorilor de pneuri Runflat


ROF (Run On Flat): Tehnologie produsa si comercializata de Goodyear / Dunlop.

 

EMT (Extended Technology Mobility): Fosta tehnologie Run On Flat de la Goodyear.

 

SST (Self Supporting Tyre): Tehnologie produsa si comercializata de Goodyear / Dunlop.

 

SSR (Self Supporting Runflat): Tehnologie produsa si comercializata de Continental.

 

ZP (Zero Pressure): Tehnologie produsa si comercializata de Michelin.

 

R/F (Run/Flat): Tehnologie produsa si comercializata de Pirelli.

 

Euforia: Tehnologie produsa si comercializata de catre Pirelli (vechea denumire pentru Pzero Runflat).

 

EXT (Extended Terme): Tehnologie derivata din Runflat, dezvoltata de Mercedes. Aceste anvelope pot fi montate doar pe vehiculele Mercedes, dotate cu aceasta tehnologie. Autonomia unei anvelope EXT dupa o pana, este de aproximativ 50km la o viteza de 50Km/h.

 

Exista si alti producatori care produc si comercializeaza anvelope echipate cu tehnologie Runflat, cum ar fi:

 

- Yokohama (ZPS)

- Vredestein (VRFC)

- Toyo (TRF)

- Kumho (XRP)

 

Alte tehnologii

 

BSR (Bridgestone Suport Ring)

Tehnologie produsa si comercializata exclusiv de Bridgestone, pentru echiparea anumitor modele de Toyota Rav 4. Montarea lor este disponibila doar in reteaua Toyota, deoarece este nevoie de un echipament special. Aceasta tehnologie consta in a încorpora un inel de metal in interiorul anvelopei, sub banda de rulare a anvelopei, ceea ce amelioreaza soliditatea acesteia.

 

Spacity

Aceste anvelope sunt produse numai de Michelin, si sunt montate doar pe anumite masini Renault Scenic.

 

Aceste anvelope sunt montate din fabrica pe acest model de vehicul, care sunt echipate in acelasi timp, cu jante milimetric intarite. Foarte putine service-uri au echipamentul necesar pentru a le monta.

 

Prin urmare, este imposibil de a monta alt model de anvelope pe aceste vehicule, cu exceptia cazului in care se schimba si jantele si sunt înlocuite cu jante conventionale.

 

Pax System

Tehnologie dezvoltata de Michelin si utilizata la anvelopele Michelin Spacity, care sunt destinate pentru anumite modele de Renault Scenic.

 

Acesta tehnologie reprezinta un ansamblu din patru elemente: roata, anvelopa, un dispozitiv de apasare la interior si un detector de presiune. Sistemul de fixare a anvelopei si flancurile sale scunde diminueaza deformarea anvelopei la rulare. Prin urmare, aceasta anvelopa reactioneaza mai bine si mai rapid la actiunile soferului, în special în viraje.

 

Tehnologia System Pax este, intr-un fel, un derivat Runflat. În caz de pana, janta se sprijina pe un suport plat, care poate rezista la greutatea vehiculului si sa permita manevrarea acestuia chiar si la presiune zero. Aceasta tehnologie asigura o tinuta de drum buna si o autonomie de circa 200 km, la o viteza de 80Km/h.

 

Si nu uitati: Pentru a conduce in siguranta si cu placere, conduceti informati!

 

PS: pentru a incheia cu zambetul pe buze, mai jos o publicitate GoodYear care ne prezinta avantajele anvelopelor RunFlat: ramaneti in viata!

 

Pe anvelopemag.ro puteti gasi anvelope runflat, cu denumirea Runflat (Runflat, RFT).

 

Sus

 

 

 

 

 

 

Senzori pentru monitorizarea presiunii din anvelope

 

 Incepand cu 1 noiembrie 2014, o noua Directiva a Uniunii Europene precizeaza faptul ca toate automobilele noi trebuie sa fie echipate cu astfel de senzori pentru monitorizarea presiunii in anvelope – Senzori TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Acestea sunt sisteme intregrate autovehiculului si au rolul de a monitoriza permanent presiunea in anvelope. Sistemele de monitorizare sunt de doua tipuri:

 

Sistem direct, care verifica presiunea in pneu cu ajutorul unui senzor amplasat in interiorul rotii. Acesta transmite informatia wireless catre o unitate amplasata in interiorul masinii. Astfel, soferul are posibilitatea de a citi permanent valorile presiunii inregistrate in fiecare anvelopa in parte si sa primeasca o avertizare in cazul in care presiunea scade sub valorile normale.

 

 Sistem indirect, care verifica presiunea in pneu cu ajutorul senzorului ABS si de tractiune al vehiculului. Acesta masoara viteza de rotatie a fiecarei roti, iar in momentul in care presiunea ajunge la valori incorecte, viteza de rotatie a rotii se modifica.

 

anvelope

 

Avantajele oferite de senzorii TPMS sunt:

 

  • Cresterea nivelului de siguranta in timpul rularii;

 

  • Scaderea riscului de a deteriora anvelopele din cauza rularii cu presiune incorecta in pneuri;

 

  • Evitarea riscului de a avea un consum marit de carburant din cauza unei presiuni neadecvate in anvelope.

 

Ce trebuie sa stiti in momentul in care doriti sa achizitionati jante?

 

In cazul in care masina dumneavoastra este echipata cu senzori TPMS, trebuie sa verificati daca acesta este sistem direct sau sistem indirect. In cazul in care detineti sistemul indirect, puteti sa achizitionati orice fel de jante. In sistuatia in care automobilul dumneavoastra este echipat cu senzori directi, trebuie sa aveti in vedere doua aspecte foarte importante:

 

  • Jantele pe care doriti sa le achizitionati trebuie sa fie compatibile cu senzorii TPMS;

 

  • Pentru schimbarea anvelopelor si montajul senzorilor pe noile jante trebuie sa apelati la un specialist, deoarece tehnologia TPMS este foarte complexa si necesita echipamente speciale pentru montaj, intretinere sau pentru orice alte probleme aparute pe parcursul utilizarii.

 

presiune anvelope

 


 

Sus

 

 

 

 

 

 

Informatii prinvind varsta anvelopelor

 

 
Si anvelopele noi vor imbatrani - Dar fara sa isi diminueze performantele.

 

  Atunci cand sunt respectate conditiile recomandate de depozitare (in mediu racoros, curat, uscat, fara expunere directa la radiatia solara, substante chimice si surse de ozon), o anvelopa isi pastreaza caracteristicile de performanta originale bine echilibrate pentru o perioada lunga de timp. O anvelopa nefolosita si depozitata corespunzator cu vechime de pana la 5 ani de la data fabricatiei poate fi vanduta ca anvelopa noua si exploatata in conditii normale.

 

anvelope continental
 

Anvelopele sunt fabricate din diverse materii prime si materiale cum ar fi: cauciuc natural si sintetic, materiale de umplutura, negru de fum, sulf, chimicale, materiale de ranforsare si textile, cord metalic, sarma si alte componente chimice cum ar fi stabilizatori impotriva imbatranirii cauciucului. Chiar daca acesti agenti anti-imbatranire sunt inglobati in cauciuc, anvelopele imbatranesc datorita efectului factorilor externi.


Noile anvelope radiale au un randament kilometric semnificativ mai mare fata de anvelopele diagonale din trecut. Ramane intrebarea care este vechimea optima a unei anvelope in explotare?


US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) si alti producatori de anvelope au studiat impactul mai multor variabile asupra anvelopelor. Expunerea la factori precum radiatia solara, efectele atmosferice (ozon, inghet, caldura, umiditate), utilizarea anvelopelor conform aplicatiilor sale, calitatea intretinerii atat a anvelopelor cat si a vehiculului, mentinerea presiunii recomandate, geometria rotilor, inspectia periodica a anvelopelor, toate acestea influenteaza randamentul kilometric si procesul de imbatranire la anvelope.


British Rubber Manufacturers Association (BRMA) a facut în 2011 o recomandare în care se mentioneaza: „Anvelopele noi care au fost stocate in conditiile recomandate nu ar trebui montate pe vehicul daca sunt mai vechi de sase ani de la data fabricatiei”, precum si “anvelopele aflate în exploatare trebuie inlocuite nu mai tarziu de zece ani de la data fabricatiei.”


Conditiile climaterice enumerate mai sus, precum si stocarea improprie a anvelopelor, intretinerea deficitara a acestora, presiunea incorecta – toti acesti factori accelereaza procesul de imbatranire al anvelopelor. Imbatranirea nu este vizibila prin semne exterioare. Inspectarea anvelopelor trebuie facuta de un specialist în domeniu, iar verificarea acestora nu ar trebui sa evidentieze probleme de calitate ale anvelopei.


Japan Automobile Tyre Manufacturers Association (JATMA) a facut un anunt in mai 2005 atentionand soferii sa verifice daca mai pot fi utilizate anvelopele montate pe vehiculele lor la cinci ani de la inceperea exploatarii (nu la cinci ani de la data fabricatiei). In acelasi timp s-a recomandat inlocuirea anvelopelor la sase ani de la inceperea exploatarii, precum si ca toate anvelopele, inclusiv cea de rezerva, care au mai mult de zece ani de la data fabricatiei sa fie inlocuite cu unele noi.


Este important de considerat ca imediat dupa fabricatia anvelopelor destinate producatorilor de vehicule, acestea sunt montate pe masini noi, ceea ce inseamna ca procesul de imbatranire al anvelopelor incepe sa curga imediat dupa fabricatie. Nu este si cazul anvelopelor vandute ca si piese schimb, care sunt stocate corespunzator in depozitele producatorilor sau ale distribuitorilor si care ajung ulterior la conducatorii auto. Putem de altfel spune ca anvelopele stocate corespunzator imbatranesc de 17 ori mai incet decat cele aflate in exploatare pe vehicul.

 

anvelope continental 

Perioada de garantie de 2 ani începe de la data de achizitie a anvelopei de catre utilizatorul final. Continental recomanda ca toate anvelopele (inclusiv anvelopele de rezerva) care au o vechime mai mare de 10 ani de la data fabricatiei sa fie inlocuite cu anvelope noi.
Un aspect deosebit de important pentru siguranta sofatului il constituie adancimea profilului caii de rulare. Producatorul de anvelope Continental recomanda inlocuirea anvelopelor de vara cu unele noi atunci cand adancimea profilului atinge 3 mm, iar a celor de iarna la 4 mm.

Sus

 

 

 

 

 

 

Michelin lanseaza in productie anvelope de tip Airless

 

 

Producatorul de anvelope Michelin anunta ca va incepe productia anvelopelor de tip Airless: anvelope care nu au nevoie de presiune pentru a fi utilizate. Aceasta tehnologie, denumita Tweel, va fi implementata de catre producatorul de anvelope Michelin, insa, in prima faza doar pentru anvelope industriale.

 

anvelope michelin

 

Ideea de a combina un pneu si o roata intr-un singur obiect, s-a dovedit a fi un concept destul de popular, desi inca nimeni nu a inteput sa produca in masa acest tip de anvelope.

 

anvelope michelin

Anvelopele Tweel vor fi fabricate in Piemont, Carolina de Sud, fabrica care va produce doar acest tip de anvelope. Acestea utilizeaza o parte centrala metalica, care se fixeaza cu ajutorul suruburilor, la fel ca o roata conventionala, iar spitele sunt fabricate dintr-o poli-rasina, flexibila, care se poate "deforma" in momentul in care intalneste un obstacol. Banda de rulare poate fi asemanatoare pneurilor conventionale, fiind diferita in functie de contextul in care vor fi folosite anvelopele. Din moment ce anvelopele nu sunt umflate, nu exista nici un risc cu privire la o pana sau la o explozie.

Sus

 

 

 

 

Descoperiti structura unei anvelope

 

 

Producatorul de anvelope Pirelli prezinta structura anvelopei si rolul fiecarei componente intr-un mod simplu dar eficient.

 

anvelope pirelli

 

1Profilul anvelopei. Acesta reprezinta zona de contact dintre anvelopa si drum, avand rolul de a mentine aderenta anvelopei. Designul acestuia este diferit, in functie de tipul si versiunea anvelopei. Profilul anvelopei are un rol foarte important in rezistenta kilometrica a anvelopei, in reducerea zgomotului la rulare. Totodata, acesta canalizeaza apa de pe suprafata de rulare catre exterior, reducand riscul de aparitie a acvaplanarii si crescand nivelul de siguranta al calatoriei.

 

 

anvelope  2Centura metalica. Are rolul de a oferi rigiditate exteriorului anvelopei si stabilitate dimensionala. In plus, aceasta stabilizeaza profilul anvelopei pentru o mai buna amprenta la sol si reduce pierderile de energie aparute in timpul rularii.

 

  3 – Carcasa. Are rolul de a controla presiunea din interiorul anvelopei, mentinand in acelasi timp forma geometrica a acesteia. De asemenea, aceasta absoarbe socurile aparute la rulare, fiind responsabila pentru calitatea calatoriei. Starea carcasei influenteaza intr-o mare masura   rezistenta kilometrica a pneului.

 

  4 – Talonul. Reprezinta partea interioara a anvelopei, fiind cuprinsa in jurul jantei. Talonul este punctul de contact dintre jante si anvelope, asigurand etansitate si mentinerea unei presiuni constante. In plus, talonul imbunatateste manevrabilitatea, stabilitatea si confortul la rulare, in special pe trasee virajate.

 

  5 – Flancul. Rolul acestuia este de a proteja, atat carcasa, cat si talonul anvelopei. In plus, flancul este partea anvelopei care suporta o mare parte din solicitarile mecanice exterioare. Pe langa acestea, pe flanc sunt inscriptionate toate datele referitoare la anvelopa (denumire, dimensiuni, indici de sarcina si de viteza, data si tara de fabricatie etc).

Sus

 

Anvelope asimetrice, simetrice si directionale

 

Ce sunt anvelopele asimetrice?

 

 

nokian-wr-a4Anvelopele asimetrice sunt proiectate in principiu pentru vehiculele cu performante sportive, avand o banda de rulare conceputa pentru a oferi aderenta atat pe carosabil uscat cat si pe timp de ploaie.

De regula, partea interioara si cea interioara a benzii de rulare au rolul de a oferi tractiune pe carosabil ud iar partea exterioara prezinta blocuri de cauciuc mai mari pentru a oferi performante sporite privind virarea pe carosabil uscat.

Pentru a asigura o montare corespunzatoare a anvelopelor pe autoturism, anvelopele cu profil asimetric au pe cele doua flancuri marcaje outside/inside only. IMPORTANT: A nu se confunda cu ideea de anvelope pentru stanga/dreapta. Astfel de anvelope nu se comercializeaza, fiind concepte speciale pentru super-masini (ex. Ferrari).

Pentru vehiculele obisnuite, montarea ‘in oglinda’ a anvelopelor asimetrice este 100% corecta din punct de vedere tehnic.

cq5dam-web-1280-1280

 


 

Anvelope simetrice

 

Anvelopele simetrice au un design identic pe toata suprafata caii de rulare (caneluri, blocuri de cauciuc si microstriatii aranjate identic), fiind cel mai comun tip de anvelopa de pe piata. Aceste anvelope sunt montate de regula pe masinile obisnuite, au o durata de viata mai ridicata si sunt mai silentioase.

 

 

Anvelope directionale (unidirectionale)

 

michelin-alpin-5Banda de rulare a anvelopelor directionale are forma literei V, asemanatoare cu o sageata si prezinta caneluri destul de largi intre blocurile de cauciuc existente. Canelurile imbunatatesc comportamentul impotriva acvaplanarii, fiind astfel ideale pentru circularea cu viteza mai ridicata.