AnvelopeCamioaneAgroindustrialeJantePromotiiAccesoriiIARNA
Cum se cauta
Cautand 1956515 veti gasi dimensiunea 195/65R15 pe toate marcile.
Cautand 1956515 DUNLOP veti gasi toate dimensiunile care incep cu 195/65R15 pe marca DUNLOP.
Cautand 1956515 DUNLOP SPORT 01 veti gasi dimensiunea 195/65R15 pe marca DUNLOP cu profilul SPORT 01.

Cos cumparaturi
0 articole in cos

Cos

Reglementarea etichetelor de pe anvelope

Detalii despre legea etichetarii anvelopelor

 

Reglementarea EC/1222/2009 prevede ca toate anvelopele, de vara, de iarna si all season, destinate utilizarii pentru masini proprietate personala, vehicule comerciale usoare, camioane, autocare si autobuze, si care au fost fabricate dupa 1 iulie 2012 si sunt comercializate in Uniunea Europeana, trebuie in mod obligatoriu, incepand cu 1 noiembrie 2012 sa poarte un sticker sau sa fie insotite de o eticheta vizibila in punctul de vanzare.

 

Anvelopele noi pentru camioane, autocare si autobuze, nu trebui sa fie insotite in mod obligatoriu de sticker sau eticheta, dar informatiile trebuie sa fie disponibile in punctul de vanzare si online. Informatiile trebuie sa se regaseasca, de asemenea, si pe factura sau documentele de insotire a anvelopelor.

 

A. Clasa de eficienta a consumului de combustibil

indice consum anvelope

Clasa de eficienta a consumului de combustibil sau eficienta energetica a anvelopei (consum de carburant si emisii de CO2) este direct influentata de rezistenta la rulare.

 

Rezistenta la rulare a anvelopelor influenteaza in mod direct consumul de carburant al vehiculului in toate tipurile de transport.
In ceea ce priveste consumul de carburant unui vehicul complet echipat, diferenta dintre doua calificative, de exemplu “A” si “B”, poate ajunge pana la 3 l/100 km.

 

Cum se masoara eficienta energetica:

 

Conform noii reglementari europene, masuratorile vor fi realizate pe rampe de control.
Calificativele acordate vor corespunde valorilor masurate, exprimate in kg/t.
Calificativele pot fi de la «A» (pana la 4 kg/t) la «F» (peste 8 kg/t); de exemplu, dublul coeficientului initial. Calificativul «G» nu va fi utilizat.

 

B. Clasa de aderenta pe teren umed

aderenta pe teren umed

Aderenta pe carosabil umed (test de franare) este unul dintre cele mai importante beneficii pe care o anvelopa il ofera.

 

Testarea capacitatii de franare pe suprafete umede implica masurarea performantelor – la decelerare intre 60 si 20 km in cazul franarii de urgenta. Intre doua calificative, de exemplu “C” si “B”, distanta de franare scade cu 15%, adica 4,5 metri, in cazul unui camion care decelereaza de la 60 km/ora la 20 km/ora in 30 metri.

 

La o viteza de 80 km/h un automobil are o distanta de franare pe ud cu 6 m mai buna atunci cand este echipat cu anvelope clasa A fata de anvelope clasa C.  *Diferenta intre A si G este de 18 m 

 

Cum se masoara franarea pe suprafete umede:

 

Datele sunt colectate pe trasee de testare acoperite in prealabil cu un strat de apa cu o adancime de 0,5 – 2 mm. Temperatura mediului si cea a solului pot varia intre 5 si 35°C. Caracteristicile traseului de testare (materialul cu care este acoperit traseul, coeficientul de frecare pe asfalt, etc.) pot varia si ele in limitele impuse prin lege. Vehiculele recomandate pentru testare pot fi atat autocamioane echipate complet cu anvelope de tipul celor care urmeaza sa fie testate cat si vehicule concepute special pentru realizarea de teste (remorci).

 

Calificativele pot fi de la “A” la “F”. Nu va exista calificativul “G”.

 

C. Clasa si valoarea de zgomotul exterior la rulare

 

nivel zgomot anvelope 

65 dB

Zgomotul la rulare este luat in considerare pentru masurarea nivelului de zgomot la exterior produs de rularea anvelopelor (zgomot la exterior).


Toti acesti factori influenteaza impactul transportului asupra mediului si devin din ce in ce mai importanti, mai ales pentru sectorul de transport care opereaza in mediul urban.

 

Diferenta dintre o anvelopa cu doua linii si o anvelopa cu o singura linie este de 3 decibeli sau jumatate din zgomotul la exterior.Reglementarea europeana are in vedere numarul de decibeli atins la deplasarea vehiculului, comparativ cu valoarea limita care va intra in vigoare in perioada 2012 – 2016 (reglementarea europeana EC/661/2009).

 

Trei linii de culoare neagra Trei linii de culoare neagra reprezinta cea mai slaba performanta. Zgomotul emis de anvelope depaseste viitorul standard, dar se afla sub nivelul maxim autorizat in prezent.

 

Doua linii negre Doua linii negre inseamna ca zgomotul emis de anvelopa se incadreaza in limitele care urmeaza sa intre in vigoare.
 
 
 
 
 
 
 
O linie neagra O linie neagra inseamna ca nivelul de zgomot emis de anvelopa este cu 3 decibeli sub nivelul legal care urmeaza sa fie implementat.