Intrebari frecvente despre anvelope si jante

Cum caut o janta pe site?

Motorul de cautare integrat in site la sectiunea Jante va permite sa va gasiti jantele de care aveti nevoie dupa :

  • Tipul jantei - otel sau aliaj aluminiu
  • Marca masinii - Audi, Dacia, Ford, etc.
  • Modelul masinii - A4, A6, Logan, Fiesta, Focus, etc. si anul respectivului model
  • Motorizarea - capacitatea motorului, carburantul, puterea acestuia
  • Dimensiunea completa - formata din ET, J, PCD.

Cautand dupa aceste 4 criterii in motorul nostru de cautare de la sectiunea Jante va afisa mai multe rezultate cu stocul la zi si in continuare puteti selecta diametrul jantei, preferinte de brand, numar de bucati dorite, triere dupa pret crescator / descrescator etc. In detaliile fiecarei jante sunt mentionate si alte date tehnice precum si formularul de comanda.

Nu ezitati sa ne contactati pentru a va putea ajuta in alegerea jantelor de care aveti nevoie.

Anvelopele vandute pe site sunt anvelope noi?

Auto Din SRL ofera exclusiv anvelope noi. De altfel, data fabricatiei-DOT (saptamana si anul) o puteti gasi pe flancul anvelopei ca in exemplul de mai jos, respectiv  0416 corespunde la saptamana 04 din anul 2016.

Ce reprezinta indice viteza anvelope si indicele de greutate?

Indicele de viteza este un cod alfabetic care reprezinta viteza maxima la care o anvelopa poate rula. Pentru a cunoaste indicele de viteza a anvelopelor pe care le folositi, este suficient sa-l cititi de pe flancul anvelopei dvs. si apoi sa-l comparati cu tabelul indicilor de viteza conform imaginii anvelopei de mai jos.

Indicele de greutate este un cod numeric care reprezinta greutatea maxima pe care o anvelopa poate sa o suporte. Greutatea suportata de o anvelopa inmultita cu 2 trebuie sa fie mai mare decat greutatea totala a axei vehicului dvs. Pentru a cunoaste indicele de greutate a anvelopelor pe care le folositi, este suficient sa-l cititi de pe flancul anvelopei dvs. si apoi sa-l comparati cu tabelul indicilor de greutate conform imaginii de mai jos.

Observatii:

  • Este interzis de montat o anvelopa cu un indice de viteza inferior celui al anvelopei de origine sau al celui preconizat de constructor. In schimb montarea de anvelope cu un indice de viteza superior nu reprezinta nici o problema.
  • Iarna este posibil de montat o anvelopa cu un indice inferior (cu o litera) fata de anvelopele de vara. De exemplu, daca vehiculul are anvelope de vara cu un indice de viteza W, atunci sunt acceptate anvelope de iarna cu un indice de viteza V dar nu H.
  • Fabricantii de anvelope utilizeaza acesti indici de viteza pentru cauciuri in stare buna. Acesti indici nu mai sunt valabili in cazul anvelopelor cu defecte (umflaturi sau taieturi), neumflate corespunzator, supraincarcate sau reparate. Indicii de viteza ai anvelopelor au fost definiti pentru autostrazile din Germania, fara limita de viteza, sau pentru circuite de viteza. In functie de diferiti indici de viteza, anvelopele se incalzesc mai putin si se deformeaza mai putin, de asemenea, sunt mai performante la viteze mai mari. Aceasta nu inseamna ca avand anvelope cu limite mari de viteze, aveti si dreptul de a rula cu viteze neautorizate. Puteti gasi mai multe informati folosit un calculator anvelope.
Anvelopele mele sunt uzate. Cand trebuie sa le inlocuiesc?

Martorii de uzura ai anvelopelor sunt de forma unor mici umflaturi pe fundul santurilor profilului anvelopei. Cand inaltimea benzii de rulare ajunge la nivelul acestor umflaturi, adica la 1.6mm de grosime, atunci anvelopa a atins limita sa legala de utilizare si trebuie inlocuita. Rularea cu anvelope sub aceasta limita este considerata o infractiune.

Nu trebuie uitat totusi ca si cu mai mult de 1.6mm de grosime la anvelope utilizatorii trebuie intotdeauna sa-si adapteze viteza si stilul de conducere la conditiile de drum, in special pe carosabil umed.

Pentru aceasta, daca conducatorul auto estimeaza ca performantele cauciucurilor sale nu mai sunt adaptate stilului sau de conducere, atunci poate fi in situatia de a avea nevoie sa-si inlocuiasca anvelopele inainte de limita legala de uzura.

Pentru anvelopele de iarna, grosimea minima legala a martorilor de uzura este de 4mm. In consecinta, pentru a avea o aderenta optima pe zapada in conditii de franare sau de motricitate, specialistii recomanda inlocuirea anvelopelor atunci cand uzura a ajuns la acesti martori de uzura de pe anvelope.

Uzura anvelopei nu reprezinta unicul motiv care impune inlocuirea anvelopei; la fel de bine poate fi necesar sa se inlocuiasca un cauciuc in urmatoarele cazuri:

  • daca dupa o pana este observata o deteriorare a anvelopei ce nu poate fi reparata;
  • daca constatati ca anvelopele nu sunt conforme cu recomandarile fabricantului masinii dvs. (de exemplu in cazul achizitionarii unei masini de ocazie);
  • daca anvelopa prezinta o uzura locala anormala sau semne de imbatranire a cauciucului;
  • daca anvelopele prezinta taieturi sau deformari care pot afecta siguranta conducerii.

Nu ezitati sa contactati un specialist in anvelope in caz ca va puneti intrebari vis-a-vis de anvelopele dvs.

Cum recunosc daca anvelopa este silentioasa?

In interior si pe dinafara, anvelopa este prevazuta cu blocuri de guma. Daca acestea sunt asimetric aranjate si daca striatiile profilului, pornite din exterior, nu ajung pana la mijloc, acest cauciuc este silentios.

Potrivit profilului si materialului anvelopei, rezistenta la rulare este optima, astfel incat zgomotul este diminuat considerabil, iar consumul de combustibil scade.

La ora actuala, toate anvelopele produse incepand din noiembrie 2012 sunt in mod obligatoriu etichetate cu informatia de zgomot in dB.

Care sunt functiile unei anvelope?

In actualele conditiile in care anvelopele si autovehiculele au atins un inalt grad de perfectionare, automobilistii ajung sa uite ca anvelopa este unicul punct de contact al masinii cu drumul si din punctul acesta de vedere, cauciucurile trebuie sa indeplineasca anumite roluri cum ar fi directionarea, transportul de greutate, amortizarea, rularea, transmiterea eforturilor, fiabilitatea.

Directionarea: indiferent de conditiile de timp anvelopa directioneaza vehiculul cu precizie. Stabilitatea traiectoriei unui vehicul este direct dependenta de gradul de pastrare a directiei de catre anvelopa. Astfel anvelopa trebuie sa reziste diferitelor eforturi transversale fara a devia de la traiectorie. Fiecare vehicul are in general recomandata o anumita presiune de umflare a anvelopelor per ax. Respectarea diferentei de presiune dintre anvelopele pe fata si pe spate garanteaza stabilitatea traiectoriei ideale.

Transport: anvelopa suporta vehiculul la stationare dar si in miscare; aceasta anvelopa  trebuie sa reziste transferului de mase la accelerare si la franare. O anvelopa de masina poate duce de peste 50 ori greutatea proprie.

Amortizarea: o anvelopa "inghite obstacolul" si amortizeaza denivelarile drumului asigurand astfel atat conforul soferului si a pasagerilor, cat si longevitatea vehiculului. Principala caracteristica a unei anvelope este supletea sa, in special pe directie verticala. Elasticitatea aerului continut in anvelopa, permite preluarea deformatiilor provocate de obstacolele si denivelarile drumului. O presiune corecta de umflare a anvelopelor permite un comfort sporit si o buna directionare.

Rularea: o anvelopa umflata corect si in limitele legale de uzura, asigura o rulare uniforma si placuta, si in acelasi timp in siguranta si cu o rezistenta mai mica la avansarea vehiculului.

Transmiterea: anvelopa transmite eforturile reprezentate in special de puterea utila a motorului si actiunea de franare. Acest nivel de transmitere a eforturilor este conditionat de cei cativa cm2 de contact dintre anvelope si suprafata de rulare.

Fiabilitate: reprezinta calitatea unei anvelope de a garanta performantele de timp de milioane de tururi de roti. Uzura cauciucului depinde de conditiile de utilizare (incarcare, viteza, starea drumului, starea vehiculului, stilul de conducere ...) dar mai ales de calitatea contactului cu carosabilul. Si aici presiunea de umflare a anvelopelor are un rol major deoarece ea intervine in:

  • marimea si forma suprafetei de contact a anvelopei;
  • repartitia eforturilor pe diferitele puncte de contact ale anvelopei cu drumul.

Rezumand, se poate afirma ca toate aceste 6 functii ale anvelopelor enumerate mai sus garanteaza siguranta, confortul si economia. Si acestea sunt asigurate pe timpul intregii vieti a anvelopei cu conditia ca utilzatorul sa respecte anumite conditii de utilizare ale anvelopelor.

O anvelopa are in primul si-n primul rand nevoie de aer pentru a putea fi utilizata in bune conditii si a fi fiabila in timp. Prin urmare, presiunea de umflare a anvelopelor trebuie controlata in mod regulat deoarece o anvelopa pierde putin cate putin aer datorita porozitatii sale naturale (chiar daca foarte mica), datorita lipsei de etanseitate perfecta cu o janta ce a avut contacte cu trotuarul, datorita la diverse socuri laterale in flancul cauciucului.

Aceasta presiune conditioneaza toate calitatile anvelopei de siguranta, de economie, de agrement si implicit o presiune necorespunzatoare a anvelopelor va diminua toate aceste performante pe care este de preferat sa le pastram printr-un control regulat al nivelului de presiune din anvelope.

Care este structura unei anvelope?

O anvelopa reprezinta o imbinarea de o mare precizie a unor diferite materiale cu proprietati foarte diverse. Astfel, o anvelopa este compusa din urmatoarele elemente:

  • 0 - talonul serveste la fixarea anvelopei pe janta.
  • 1 - tringle are rolul de a strange anvelopa pe janta - poate rezista fara risc de rupere pana la 1800Kg.
  • 2 - carcasa inferioara este compusa din fibre textile subtiri (cca. 1400) dispuse sub forma de arcuri de cerc lipite de cauciuc. Aceste fibre au un rol primordial in structura anvelopei si-i vor permite sa reziste la presiune - fiecare fibra poate rezista unei forte de 15Kg.
  • 3 - carcasa superioara este armata cu cabluri foarte subtiri si rezistente din otel. Acestea se intretaie si sunt lipite unele de celelalte formand impreuna cu fibrele textile ale carcasei interioare forme triunghiulare nedeformabile. Aceasta forma confera rigiditate exteriorului anvelopei.
  • 4 - carcasa exterioara permite anvelopei pastrarea unui profil stabil chiar si la viteze mari si are rolul de a preveni incalzirea anvelopei. Este intarita de regula cu fibre de nylon dispuse perpendicular fata de carcasa interioara in sensul circumferintei pentru a nu se alungi sub efectul fortei centrifuge suportate de anvelope.
  • 5 - banda de rulare se regaseste deasupra stratului exterior si reprezinta partea sculptata a anvelopei care va fi in contact cu carosabilul. Astfel ea este supusa unor importante eforturi si amestecul care o constituie trebuie sa fie in acelasi timp aderent pe diferite tipuri de sol, rezistent la uzura si frecare, si cu un indice mic de incalzire.
  • 6 - guma de decuplare.
  • 7 - flancul anvelopei este constituit din cauciuc moale cu rol de protectie a carcasei impotriva socurilor laterale.
  • 8 - zona de umplere cu rolul de a transmite anvelopei cuplul motor si franarea dinspre janta inspre banda de rulare in contact cu carosabilul.
  • 9 - un strat de cauciuc etans la aer; acest strat interior are rolul de camera de aer a anvelopei.
  • 10 - intaritura anvelopei

Stoc online disponibil de peste un milion de anvelope