Cand sa schimbi anvelopele de vara, respectiv anvelopele de iarna

Exista un prag dupa care o anvelopa isi pierde o mare parte din proprietati, iar folosirea ei poate pune in pericol atat siguranta soferului si a pasagerilor, cat si a celorlalti participanti la trafic. In prezent, limita admisa dupa care o anvelopa este considerata ca fiind uzata si se recomanda schimbarea ei, este de 1,6mm. O serie de comisii de specialitate din domeniul auto sugereaza sa se ridice aceasta limita pana la 3mm. Aceasta modificare ar fi atat in detrimentul soferilor, cat si a mediului, iar o companie de anvelope s-a opus vehement acestei propuneri. O astfel de modificare s-ar traduce in 128 de milioane de pneuri in plus folosite doar in Europa si 9 milioane de tone de emisii suplimentare de carbon. Datele au fost calculate de catre cabinetul Ernst&Young. Michelin a vrut sa demonstreze ca un set de anvelope premium uzate se comporta la fel de bine, daca nu chiar mai bine, decat un set de anvelope noi de buget.

anvelope vara
anvelope iarna
anvelope all season

In prezent, majoritatea testelor pentru a stabili performanta unui profil de anvelope sunt realizate folosind doar anvelope noi. Nu se continua cu rezultate obtinute cu acea anvelopa uzata, prin urmare nu exista o comparatie pe care ne putem baza. Michelin a vrut sa schimbe acest aspect, si a supus la test 24 de anvelope uzate de diferiti producatori, fara sa mentioneze numele lor. O serie de concluzie au fost extrase dupa aceste teste.

Compozitia anvelopei face diferenta

Inaltimea benzii de rulare nu este la fel de importanta precum compozitia folosita in constructia ei. Ca sa demonstreze acest punct, a fost eliminata o sectiune de 5 mm din banda de rulare de la 2 anvelope, una de buget si unde mid range. Au urmat mai multe franari de urgenta de la 90km/h iar anvelopa mid range a avut o distanta de franare mai scurta cu 4 m decat una de buget. Intr-o situatie critica, aceasta diferenta in distanta de franare poate provoca sau evita un accident.

Compozitia anvelopei face diferenta

Proprietatile se pastreaza pana la uzura

La testele de franare, o anvelope premium a avut o distanta de franare mai scurta decat o anvelopa de buget noua. In comparatie, o anvela de buget uzata a avut o distanta franare marita considerabil, in comparatie cu una premium uzata. Rezultatele au fost valabile atat pentru suprafate umede, cat si suprafete uscate. O anvelope mid range s-a comportat.

Proprietatile se pastreaza pana la uzura

O anvelope uzata este mai ecologica

S-a demonstrat ca o anvelopa uzata pana in limita legala, opune o rezistenta la rulare mai scazuta, prin urmare consumul de carburant este diminuat. Odata cu asta, zgomotul la rulare si emisiile CO2 sunt reduse considerabil. Comfortul acustic astfel este imbunatatit, iar amprenta de carbon asupra mediului este micsoarata. Concluziile au fost emise de catre un specialist Michelin si aprobata de o comisie independenta de specialitate din domeniul auto. Aceste efecte sunt valabila pana la limita de 1.6mm, dupa aceasta inaltime de banda de rulare, se recomanda schimbarea lor cu un set de cauciucuri noi.

O anvelope uzata este mai ecologica

Un alt test conceput de catre cei de la Michelin, a implicat 2 autoturisme, pe unul era montate anvelope uzate premium (masina alba) si iar pe celalalt anvelope noi de buget (masina albastra). Ambele masini au franat de la 80 km/h la 20 km/h pe asfalt umed. Masina care rula cu anvelope premium noi a inregistrat o distanta de franare de 41,6m, in comparatie cu masina care rula cu anvelope de buget noi, care a inregistrat o distanta de franare de 45.6m. Diferenta intre cele 2 a fost de 3,70 m, aproximativ lungimea unui turism compact.

Cand sa schimbi anvelopeleCand sa schimbi anvelopele

Prin urmarea, schimbarea unui set de anvelope inainte de limita de 1.6 de mm, nu numai ca nu va aduce beneficii net superioare, ci doar va reprezenta un efort financiar in plus si o crestere in plus de emisii CO2 din cauza anvelopelor folosibile care au fost date jos. Datorita schimbarii mai intarziate a anvelopelor, se vor economisi bani care vor putea fi folositi in cumpararea unui set de anvelope premium. De remarcat insa, ca proprietatile unei anvelope premium sunt pastrate pana la uzura, iar o anvelopa de buget isi va pierde o mare parte din proprietati si se recomanda schimbarea ei cand se observa o scadere drastica de performante, si nu doar la limita de 1.6mm.

 

Stoc online disponibil de peste un milion de anvelope