2. Cum se citesc informatiile de pe anvelope
265 : latimea anvelopei in mm
79 : flancul anvelopei (raportul procentual intre inaltimea flancului si latimea anvelopei: 0,79)
R13 :structura anvelopei, de tip radial si 13 reprezinta diametrul interior al anvelopei, in inchi
112 : indice de sarcina al anvelopei
Q : indice de viteza al anvelopei
M S: reprezinta caracteristicele de iarna ale anvelopei
195 : latimea anvelopei in mm
60 : flancul anvelopei(raportul procentual intre inaltimea flancului si latimea anvelopei: 0,60)
R15 : structura anvelopei de tip radial si 15 reprezinta diametrul interior al anvelopei in inchi
DOT : Indica ca anvelopa este in conformitate cu US Department of Transportation (DOT)
PDV9 : Codul fabricii unde a fost fabricata anvelopa
INHR : Codul dimensional al anvelopei
049 : Saptamana si anul fabricatiei anvelopei - in exemplul nostru, saptamana 4 din 2009
Definitii pentru alte marcaje de pe anvelope :
Reinf: "Reinforced": anvelope cu un indice de sarcina superior pentru aceeasi dimensiune
Extra Load : Un nou marcaj pe anvelope având aceeasi semnificari ca si Reinf
XSE : `X` referire la tehnologia radiala a anvelopei ; `S` de la Siguranta ; `E` de la Economie
PR : Acest marcaj pe anvelope este un mijloc de identificare a diferitelor anvelope de aceeasi dimensiune, dar cu conditii de functionare sarcina/presiune diferite.
Sus
3. De ce trebuie sa va echipati masina cu anvelope de iarna
Iarna, conditiile de rulare sunt specifice. Pentru o anvelopa, iarna incepe de la +7 grade C. Sub aceasta temperatura, cauciucul dintr-o anvelopa de vara se intareste si isi pierde din eficacitate. In consecinta, iarna, distantele de franare pot fi mai mari cu pana la 20% in functie de conditiile de timp si de anvelopele cu care este echipata masina dvs.
La o temperatura sub 7 grade C, o anvelopa de iarna ofera mai multa siguranta si reduce distantele de franare comparativ cu o anvelopa de vara, pe orice tip de carosabil (vezi graficul de mai jos)
Pe de alta parte iarna, suntem tentati adesea sa montam anvelope de iarna numai pe cele 2 roti motoare. Acest lucru nu este deloc suficient pentru bune performante si o conducere in siguranta. Cu doar 2 anvelope de iarna pe rotile motoare veti obtine numai o buna motricitate dar nu si un bun control al vechiculului. Pentru conditii optime de siguranta de circulatie, iarna este recomandat sa va echipati pe toate rotile cu anvelope de iarna (vezi tabel)
Un autovehicul echipat cu cauciucuri de iarna pe tractiunea pe fata va fi dezechilibrat pe spate si risca sa plece cu multa usurinta in derapaj tete-a-queue. Si respectiv, un autovehicul echipat cu anvelope de iarna numai pe rotile de propulsie pe spate va fi dezechilibrat pe fata si risca sa rateze virajele ruland drept in fata.
Sus
5. Cum sa depozitati anvelopele
Anvelopele fara janta trebuie depozitate vertical, iar anvelopele montate pe janta, in pozitie culcat. Pentru o buna depozitare a anvelopelor, este de preferat sa se aleaga o incapere intunecata, racoroasa si uscata. A se evita contactul cauciucului cu benzina, ulei sau grasimi.
